Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

1. PREAMBULUM

Üdvözlünk webshopunkban! Köszönjük, hogy vásárlásod során megtisztelsz minket bizalmaddal! Kérjük, hogy figyelmesen olvasd el a jelen dokumentumot, mert megrendelésed véglegesítésével elfogadod az ÁSZF tartalmát! Amennyiben kérdésed merülne fel a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel vagy a vásárlás menetével kapcsolatban, úgy kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!
A Webshop célja fogyasztók kiszolgálása. Jogi személyek, egyéni vállalkozókés más üzleti célú megrendelők ne rendeljenek, ezeket a rendeléseket az Eladónak nem áll módjában teljesíteni.

Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a nem EGT-s országokból érkező megrendeléseket indoklás nélkül elutasítsa, különösen akkor, ha azok teljesítése jogi, gazdasági vagy logisztikai nehézségekbe akadályba ütközik. Jelenleg Magyarország területére vállalunk házhozszállítást. Külföldi (EGT-n belüli) megrendelés esetén a szállítás nem automatikusan elérhető, de kérésre egyedi ajánlatot adunk a szállítási lehetőségekről és költségekről.

2. IMPRESSZUM

Név: Magyar Béla E.V.
Székhely és postacím: 1201 Budapest, Pacsirta utca 31.
Adószám: 90934261-1-43
E-mail cím: info@rubino.hu
Honlap: https://rubino.hu
A Tárhelyszolgáltató adatai
Név: DotRoll Kft.
Cím: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Telefonszám: +36 1 432 3232
E-mail cím: support@dotroll.com
Honlap: https://dotroll.com

3. A TEVÉKENYSÉGRE VONATKOZÓ LEGFONTOSABB JOGSZABÁLYOK

• 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről;
• Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény;
• Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény;
• Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (általános adatvédelmi rendelet)
• Az Európai Parlament és a Tanács 2002/58/EK elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelve (alkalmazott sütik tekintetében)
• A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
• A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
• 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére irányuló szerződések részletes szabályairól

4. FOGALMAK

1. Felek: A webshopot fenntartó vállalkozó Eladó értendő és Vevő együttesen

2. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

3. Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

4. Honlap: a jelen weboldal (https://rubino.hu), amely a szerződés megkötésére szolgál

5. Webshop: a Honlapnak az a funkcionális része, amely lehetővé teszi a Felhasználók számára az elektronikus úton történő termékmegrendelést, valamint a megrendelések leadásával kapcsolatos műveletek elvégzését, különös tekintettel a termékkiválasztásra, kosárkezelésre, adatmegadásra, megrendelés véglegesítésére és a szerződéses nyilatkozatok megtételére.

6. Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

7. Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.

8. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

9 Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

10. Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy. Vállalkozáson a Webshopot fenntartó Eladó értendő.

11. Vevő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő Fogyasztó.

12. Felhasználó: az természetes személy, aki a Webshopot bármilyen módon – így különösen megtekintéssel, regisztrációval vagy megrendeléssel – igénybe veszi

  • A Felhasználó lehet:
  •  
  • – Látogató: aki regisztráció vagy vásárlás nélkül böngészi a Webshopot,
    – Vevő.

13. Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv vagy más jogszabályon alapuló kötelező jótállás

5. AZ ÁSZF ELFOGADÁSA ÉS HATÁLYA

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Felek között létrejövő jogügyletekre alkalmazandó, amelynek tartalmát a Vevő megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. Jelen általános szerződési feltételek a Honlapon elektronikusan rögzített megrendelés jóváhagyásával lépnek hatályba; az ilyen megrendeléssel Vevő egyben kijelenti, hogy megismerte, elfogadta és magára nézve kötelezőnek ismerte el jelen általános szerződési feltételeket (továbbiakban: ÁSZF), melyek közte és az Eladó között létrejött szerződés részét képezik. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy egyoldalúan módosítsa az ÁSZF-et, melynek mindenkori szabályait Vevő a Webshop honlapján tudja megismerni. A módosított szerződési felételek csak a módosítást követően leadott megrendelésekre vonatkoznak.
A Honlapon található termékeket Eladó kizárólag a 4.2. pontban meghatározott „Vevő” vásárolni szándékozó természetes személyeknek értékesít. A nem a 4.2. pontban meghatározott „Vevő” által leadott rendeléseket nem áll módjában teljesíteni.
Az Üzlet használata során a Vevő köteles betartani az alábbi szabályokat:
(1) A Vevő köteles a Webshop funkcióit az ÁSZF-ben leírt célnak megfelelően használni, az ÁSZF-ben meghatározottól eltérő körben történő használata tilos.
(2) A Vevő nem használhatja a Webshopot olyan módon, amely megzavarhatja annak működését vagy kellemetlenséget okozhat a Webshop más felhasználóinak vagy alkalmazottainak, különösen nem küldhet a Webshop oldalain elérhető címekre reklámokat vagy más ilyen jellegű információkat.

6. A SZERZŐDÉS NYELVE ÉS FORMÁJA

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó saját rendszerében nyilvántartja.

7. A MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK KÖRE

A Honlapon megjelenített termékek csak online vásárolhatóak meg. A termékek ára nem tartalmazza a házhozszállítási díjat.

A Honlapon az Eladó részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, mely leírás kiterjed az árra, a termék anyagára és egyéb lényeges tulajdonságaira. A termékekről készült képek és leírások a konkrét modellre vonatkoznak. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól (pl. kisebb színeltérés), bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Eladó tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.

8. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

8.1. A termék kiválasztása
A kiválasztott termékre kattintva megtekintheted annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándékod esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A „Kosár” gombra vagy pedig a „Kosár” menüpontra kattintva megtalálod a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheted rendelésed helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket szükség szerint módosíthatsz és javíthatsz is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Az online megrendeléseket a hét minden napján, a nap 24 órájában meg lehet tenni. A hétvégén vagy munkaszüneti napokon adott rendelések az azokat követő első munkanapon kerülnek feldolgozásra. Megrendelés a Honlapon történő regisztrációval, illetve regisztráció nélkül is lehetséges.
A megrendelés feltétele az űrlapon szereplő összes kötelező adat pontos megadása, melyek elengedhetetlenek a termék kézbesítéséhez és a megfelelő számlázásához.

8.2. A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartod a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizted a végösszeget, akkor egyszerűen kattints a „Tovább a pénztárhoz” gombra vagy pedig a „Pénztár” menüpontra.
Regisztrált felhasználóként, vagy akár regisztráció nélkül is van lehetőséged a vásárlásra, ezért három lehetőség közül választhatsz: már regisztrált vásárlóként beléphetsz a fiókodba, regisztrálhatsz új vásárlóként, vagy regisztráció nélkül is vásárolhatsz. Ha korábban már vásároltál áruházunkban, úgy add meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címed és a jelszavadat. Ha új vásárlóként szeretnél regisztrálni, akkor add meg a vásárláshoz szükséges adataidat, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkezned. Hogyha pedig regisztráció nélkül szeretnél vásárolni, akkor add meg a vásárláshoz szükséges adataidat, amelyeket a megrendelés sikeres teljesítéséig ideiglenesen eltárolunk. Ezt követően egy neked megfelelő fizetési módot kell választanod, amely lehet banki átutalás vagy utánvét. Ha egyetértesz a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattints a „Megrendelés Leadása” gombra

8.3. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben meggyőződtél arról, hogy a kosár tartalma megfelel az általad megrendelni kívánt termékekkel, valamint az adataid helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés Leadása” gombra kattintva véglegesítheted megrendelésedet.
A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén te minősülsz ajánlattevőnek.

A „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszed, hogy ajánlatot tettél nekünk, és ezen nyilatkozatod – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Az így megtett ajánlatod 48 órás időtartamban jelent számodra ajánlati kötöttséget.

Amennyiben 48 órán belül nem kapsz visszaigazolást megrendelésedre, úgy mentesülsz az ajánlati kötöttséged alól.

8.4. Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Az Eladó legkésőbb az ajánlatod elküldését követő 48 órán belül e-mail útján visszaigazolja rendelésedet. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló e-mail a levelezőrendszeredben hozzáférhetővé válik.
A megrendelésed esetleges visszautasítására is ezen visszajelzés szolgál. A megerősítés tartalmazza a megrendelt áru mennyiségét, vételárát, a kiválasztott kézbesítési és fizetési módot, a kézbesítés várható idejét és a vevő által megadott cím adatokat, továbbá a reklamáció és szerződéstől való elállás feltételeit is. A Vevő PDF vagy más megfelelő formátumban az általa megadott e-mail címre számlát kap a megvásárolt termékek után.

8.5. Adatbeviteli hibák javítása
Adatbeviteli hibák kijavítására e-mailen keresztül van lehetőség, az Eladó „info@rubino.hu” e-mail címén.
Eladó kizárja a felelősségét a téves adatfelvitel és „félreütés” következtében a webshopban feltüntetett esetlegesen hibás adatokért – ideértve a tévesen feltüntetett vételárat is. A hibás ár feltüntetése nyilvánvaló elírás esetén nem minősül ajánlati felhívásnak. Ilyen esetben az Eladó nem köteles a terméket a hibás áron szállítani. Amennyiben a rendelés feldolgozása során bármilyen más hibára fény derülne, akkor erről Vevőt az Eladó értesíti és fenntartja a jogot a hibák javítására. A Vevőnek ilyen esetben jogában áll a rendeléstől elállni. Az Eladó jogosult a rendelést visszautasítani vagy törölni, ha a Vevő által megadott adatok valótlanok, hiányosak, vagy a rendelés nyilvánvalóan ellentétes az ÁSZF rendelkezéseivel. Az Eladó értesíti a Vevőt a törlésről.

8.6. Tulajdonjog átszállása
A termék tulajdonjoga a vételár kifizetése és a termék birtokának átruházását követően száll át a Vevőre. Az Eladó a termék tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja.

8.7. Megrendelés hozzáférhetősége
A megrendelés időpontját, a megrendelt termék adatait, árát és a szállítás költségét mind az Eladó, mind a regisztrált Vevő a Honlapon (felhasználói fiókjában) visszakeresheti felhasználónevével és jelszavával történő belépést követően. Regisztráció nélküli vásárláskor a fenti információk a megrendelést visszaigazoló e-mail üzenetben találhatók.

8.8. A vételár megfizetése
A vételárat megfizetheted banki átutalással vagy utánvéttel készpénzben (ha a vásárlásod összértéke meghaladja a 300 000 Forintot, úgy megrendelésedet csak online, banki átutalással áll módodban kifizetni, utánvétes fizetési opcióra ebben az esetben nincs lehetőséged).
Az utalási információkat és az utánvét szolgáltatás díját az internetes megrendelést visszaigazoló e-mail üzenet tartalmazza.
Banki átutalással történő fizetés esetén az utalás közlemény rovatában a Vevő köteles feltüntetni a megrendelés azonosító számát. A vételár megfizetésének az az időpont számít, amikor a termék vételára hiánytalanul jóváírásra kerül a visszaigazoló levélben megjelölt bankszámlán. Banki átutalással történő fizetés esetén a termék szállításra történő átadása a vételár Eladó bankszámláján történő jóváírását követően történik meg. Átutalással történő fizetés esetén, amennyiben a vételár a megrendelés beérkezését követő 3. (harmadik) banki értéknapig nem kerül jóváírásra az Eladó bankszámláján, az Eladó jogosult a megrendelést törölni vagy az adásvételi szerződéstől elállni. Az Eladó elállása esetén a Vevő semmilyen kártérítési igényt nem érvényesíthet, kivéve, ha az elállás alapja az Eladónak felróható mulasztás volt.
Utánvétes vásárlás esetén a teljesítés feltétele, hogy a Vevő a megrendelés során adatait pontosan megadja, a futárszolgálat általi kézbesítéskor a címhelyen ő vagy meghatalmazottja ott tartózkodjon és a vételárat a futárnak hiánytalanul megfizesse.
A Holnapon feltüntetett árak valósak (8.5 pontban foglaltak és a lent meghatározottak figyelembevételével), a megrendelés visszaigazolásában szereplő árak abban az esetben sem változnak, ha Eladó közben megváltoztatja a termék vételárát. E feltételek figyelembevételével a termékek honlapon feltüntetett vételárát Eladó megváltoztathatja, ár és egyéb kedvezményt biztosító akciókat indíthat és zárhat le.
Amennyiben az Eladó az internetes megrendelést követően rajta kívül álló ok miatt, így különösen hiányos adatok, vagy utóbb bekövetkező árfolyam ingadozás miatt nem tud eleget tenni a megrendelésednek, úgy felveszi a kapcsolatot és egyeztet veled.

Ha a megrendelés elküldését követően az Eladó észleli, hogy a megrendelt termék beszállítója részéről nem elérhető, vagy a beszerzési ár aránytalan mértékben emelkedett (pl. devizaalapú importtermék esetén), az Eladó jogosult a teljesítést felfüggeszteni, és erről haladéktalanul értesíti a Vevőt. Ilyen esetben a vevő dönthet a módosított feltételekkel való teljesítés elfogadásáról, vagy a szerződéstől való elállásról. Az előre kifizetett összeget az Eladó visszatéríti.

Egyebekben a teljesítés elmaradásáról az Eladó a Vevőt haladéktalanul írásban (e-mailben) tájékoztatja.

8.9. Szállítási költségek
A Honlapon feltüntetett ár a szállítási szolgáltatás árát nem tartalmazza. Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes szállítási és fizetési kondíciók vonatkoznak.

9. A TERMÉK ÁTADÁSA VAGY ÁTVÉTELE

A termék várható kiszállítási ideje még a „Megrendelés Leadása” gomb lenyomása előtt megismerhető. Az Eladó a szerződés létrejöttét követően haladéktalanul átadja a terméket kiszállítás céljából a futárszolgálatnak, aki kiszállítja azt a Vevő által megadott címre. Vevő köteles olyan címet feltüntetni szállítási címként, ahol a szállítás napján biztosan tartózkodik valaki, aki át tudja venni a csomagot.
A várható kézbesítési idő a megrendelés másnapjától számított 15 munkanap. Amennyiben a Vevő fizetési formaként a banki átutalást választja, a megrendelés feldolgozása a megrendelés ellenértékének az Eladó számláján történő könyveléséig késhet. Futárszolgálatos kiszállítás esetén kiküldött termékeink zárómatricával vannak ellátva. Amennyiben ez sérült, fel van vágva, vagy el van tépve, úgy kérjük, a csomagot ne vegyék át, és jelezzék ügyfélszolgálatunknak. A csomagok biztosítva vannak, amennyiben azonban sérülten átveszi azt és nem jelzi a futárnak a sérülést, úgy nem áll módunkban utólag cserélni a terméket. Felhívjuk figyelmét, átvételkor még a szállító jelenlétében ellenőrizze a csomagolást (esetlegesen szakadt, benyomódott, lyukas-e a csomagolás), és azt csak sérülésmentesen vegye át.
A megrendelések kiszállítását a DPD futárszolgálat végzi.
A csomagok nyomon követésére az alábbi oldalon van lehetőség: https://www.dpd.com/hu/hu/tracking/

10. ELÁLLÁS JOGA

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján jogod van a vásárlástól indokolás nélkül elállni. Ezt az alkalmazandó jogszabály szerint a termék átvételétől, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatod, de mi ennél kedvezőbb 30 napos elállási határidőt biztosítunk.

Az elálláshoz elegendő egy egyértelmű nyilatkozat, amit elküldhetsz e-mailben, postán vagy a honlapunkon elérhető elállási űrlapkitöltésével és beküldésével. Az elállás akkor érvényes, ha a nyilatkozatot a határidő lejárta előtt elküldöd. A beérkezésről visszaigazolást küldünk.

Az elállási nyilatkozatot az IMPRESSZUM”-ban szereplő címre (székhely) kell küldeni, a „Rubino.hu-visszaküldés” vagy a „Rubino.hu elállás” megjegyzést jól láthatóan fel kell tüntetni.
Az Elállási Nyilatkozat formanyomtatvány innen tölthető le: Elállási Nyilatkozat

A terméket az elállás közlésétől számított 14 napon belül kell visszaküldened az Eladó címére (székhelyére). A visszaküldés költsége téged terhel. Utánvéttel vagy portósan küldött csomagot nem tudunk átvenni.

Elállás esetén:
14 napon belül visszafizetjük a teljes összeget, beleértve a szállítási díjat is.
Felhívjuk a figyelmedet, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

A visszatérítés az eredeti fizetési móddal történik, kivéve, ha másként nem rendelkezel,
Amennyiben rendelésedet utánvéttel (készpénzben) fizetted, és nem adtad meg nekünk a bankszámlaszámodat az űrlapon, a visszatérítés ugyanabban a formában történik melyben kifizetésre került a rendelés. Ha a rendelésedet utánvéttel (készpénzben) fizetted és megadtad a bankszámlaszámodat az űrlapon, úgy a kifejezett beleegyezésed alapján a visszatéritendő összeget a megadott bankszámlaszámra utaljuk. Ha a rendelésedet banki átutalással fizetted, úgy a bankszámlaszámodra történik meg a visszatérítés.

A visszafizetést visszatarthatjuk, amíg a terméket vissza nem kaptuk, vagy nem igazoltad a feladást.

Fontos: ha a terméket a szükséges kipróbáláson túl használtad, és emiatt az értéke csökkent, azért felelősséggel tartozol. Visszaküldés estén az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelsz.

Az elállási jog nem gyakorolható a rendelet 29. §-ában felsorolt kivételek esetén (pl. higiéniai termékek, egyedi gyártású áruk).

A termékekre vonatkozó kérdéseket, a rendelés státuszáról való értesítést, a vásárlástól való elállást és az esetleges hibákat e-mailben vagy telefonon jelezheted.

11. KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS

11.1. Kellékszavatosság
Ha hibásan teljesítünk, a Polgári Törvénykönyv alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthetsz velünk szemben.
Kérhetsz kijavítást vagy kicserélést (kivéve, ha ez lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel jár) vagy árleszállítást. A szerződéstől elállhatsz, ha kijavítást vagy a kicserélést nem vállaltuk, vagy e kötelezettségünknek a vonatkozó előírások szerint nem tudunk eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeked megszűnt.

Az Eladó megtagadhatja, hogy az árut szerződésszerűvé tegye (vagyis kijavítsa vagy kicserélje), ha:
• ez lehetetlen, vagy
• ez aránytalan többletköltséget jelentene számára figyelembevéve az összes körülményt, mennyit érne az áru hibátlanul és mennyire súlyos a hiba, vagyis a szerződésszegés.

Mikor kérhetsz árleszállítást vagy elállhatsz a szerződéstől?

Jogod van arányos árleszállítást kérni, vagy elállni a szerződéstől, ha:

• az Eladó nem javította vagy nem cserélte ki az árut, vagy azt megtagadta;
• többször is hibásan teljesített, hiába próbálta javítani;
• a hiba olyan súlyos, hogy azonnali árleszállítás vagy a szerződés megszűntetését indokolja;
• az Eladó nem vállalta a javítást/cserét, vagy nyilvánvaló, hogy nem fogja észszerű határidőn belül vagy neked okozott érdeksérelem nélkül teljesíteni azt.

Ha hiba miatt szeretnél a szerződést megszüntetni, akkor az Eladónak kell bebizonyítania, hogy a hiba jelentéktelen.
A megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági jogod az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Áttérhetsz másik igényre is, de az áttérés költsége téged terhel, kivéve, ha az indokolt vagy mi adtunk rá okot.
A hibát felfedezés után haladéktalanul, de legkésőbb 2 hónapon belül jelezd. A teljesítéstől számított 2 év után már nem érvényesítheted a kellékszavatossági jogodat.

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítéskor fennállt – ilyenkor nekünk kell bizonyítani az ellenkezőjét. Ezt követően viszont neked kell bizonyítanod a hiba eredetét.
Ha a terméket kijavítjuk vagy kicseréljük, az érintett részre a szavatossági idő újraindul. Ez akkor is igaz, ha a javítás új hibát eredményez.
Ha a terméket javításra vagy bevizsgálásra leadtad, értesítünk, amikor visszaérkezik. A leadott termékeket 4 hónapig őrizzük, az első hónap után írásban értesítünk, majd további 3 hónapig tároljuk.

11.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság keretében csak kijavítást vagy kicserélést kérhetsz, és ezt a gyártóval vagy forgalmazóval szemben kell érvényesítened.

A termék akkor hibás, ha:

• nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy
• nem rendelkezik a gyártó által ígért tulajdonságokkal.

A termékszavatossági igényt a termék forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheted. A hiba fennállását neked kell bizonyítanod.

A gyártó (forgalmazó) mentesülhet, ha bizonyítja, hogy:

• a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta vagy hozta forgalomba,
• a hiba a tudomány és technika állása szerint nem volt felismerhető,
• vagy a hiba jogszabály vagy hatósági előírás miatt keletkezett.
• A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos: ugyanazon hiba miatt nem érvényesíthetsz egyszerre kellékszavatossági és termékszavatossági igényt. Ha azonban a termékszavatossági igényed sikeres, a kicserélt vagy kijavított részre már élhetsz kellékszavatossági joggal is.

11.3. Jótállás
Bőrkabátjainkra nem vonatkozik kötelező jótállás, de mivel önkéntes jótállást vállalunk, annak feltételeit a termékhez mellékelt jótállási jegy vagy a számla tartalmazza.

Ha hibát tapasztalsz, reklamációdat e-mailben (info@rubino.hu) vagy postai úton is jelezheted. A terméket a vásárlás igazolásával, „Rubino.hu online shop reklamáció” megjegyzéssel küldd vissza az Impresszumban megadott címre. A beérkezéstől számított 14 napon belül értesítünk a reklamáció kezeléséről.
Ha a hiba jogos és a termék cserélhető, azt megtesszük – ha van készleten. Ha a hiba nem tartozik a jótállás körébe, a terméket visszaküldjük, vagy ha ez nem lehetséges, felelős őrzésbe vesszük, és erről értesítünk. A visszaszállítás és tárolás költsége ilyenkor téged terhel.

A jótállási vagy szavatossági igényedről jegyzőkönyvet veszünk fel, amely tartalmazza a hiba leírását, a választott igényt, és a rendezés módját. Ha azonnal nem tudunk nyilatkozni, 5 munkanapon belül írásban tájékoztatunk az álláspontunkról.

Törekszünk arra, hogy a javítást vagy cserét legfeljebb 15 napon belül elvégezzük. A termék átvételekor elismervényt adunk, amelyen szerepel a neved, a termék adatai, az átvétel időpontja és a várható visszaadás időpontja.

Az áru hibás teljesítése esetén a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogodat is gyakorolhatod, e jogaidat a jótállás nem érinti.

12. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

12. 1 Panaszkezelés
Ha panaszod van, azt írásban jelezheted nekünk a fent megadott elérhetőségeken. A panaszkezelés során az általad megadott e-mail címre, illetve az általunk használt e-mail címre küldött üzeneteket mindketten hivatalosnak tekintjük.

Ha elutasítjuk a panaszodat, fordulhatsz a fogyasztóvédelmi hatósághoz, azaz a kormányhivatalhoz:
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

Vagy kezdeményezhetsz eljárást alternatív vitarendezés céljából a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes megyei (fővárosi) békéltető testületnél: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszának rendezéséhez igénybe vehető – a bírósági vitarendezést megelőzően – a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetén beül működő Európai Fogyasztói Központ ingyenes segítsége, közreműködése.

12.2 Vásárlás és regisztráció
A weboldalon böngészni regisztráció nélkül is lehet. Megrendelést pedig önkéntes regisztrációval vagy anélkül is leadhatsz.
Ha regisztrálsz, megadod a személyes adataidat, és ezzel engedélyezed, hogy azokat tároljuk és kezeljük. Emellett tudomásul veszed, hogy a szükséges adatokat munkatársainknak, illetve a szállítást végző partnerünknek továbbítsuk.
A regisztráció során megadott adataidat bármikor módosíthatod vagy kérheted azok törlését, ha írsz nekünk e-mailben.

12.3 Jelszó és felelősség
A regisztrációkor választasz egy jelszót, amit köteles vagy biztonságosan megőrizni. Ha valaki a jelszavaddal rendel meg valamit, azért te vagy a felelős.

12.4 Adatok hitelessége
A regisztrációkor megadott adatok helyességéért, valódiságáért és teljességéért te felelsz. Ha megbízhatóan kiderül, hogy az adatok nem valósak, jogunk van:
• ellenőrizni az információkat,
• ha ez nem sikerül, törölni a megrendelést,
• korlátozni a hozzáférésedet részben vagy teljesen.

12.5 Kapcsolattartás és hírlevél
A regisztrációval hozzájárulsz ahhoz, hogy kapcsolatba lépjünk veled, és tájékoztassunk a weboldallal kapcsolatos változásokról, fontos információkról.
A regisztrációval automatikusan hozzájárulsz ahhoz is, hogy kereskedelmi ajánlatokat küldjünk. Hozzájárulásodat bármikor visszavonhatod az Eladó elérhetőségeire küldött nyilatkozattal.

12.6 ÁSZF módosítása, jogviták, az igénybevétel feltételei
Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítsa. A módosítás a Honlapon történő közzététellel válik hatályossá. Visszamenőleges hatályú módosításra nincs lehetőség. A korábban hatályos ÁSZF-eket a honlapon megtalálod.

A felek esetleges jogvitáikat a fentiekben megjelölt peren kívüli lehetőségekkel próbálják meg elsődlegesen rendezni. Esetleges peres jogvitáira a magyar polgári perrendtartás szabályai szerint hatáskörrel és illetékeséggel rendelkező bíróság jár el.

A szolgáltatás igénybevételéhez internetes elérhetőség, hiperhivatkozást kezelő böngészőprogram (Internet Explorer, Opera, FireFox, Google Chrome vagy hasonló alkalmazás) és e-mail fiók szükséges.

13. ADATVÉDELMI RENDELKEZÉSEK

Az adatvédelemmel, illetve az adatkezeléssel kapcsolatos részletes információk az Adatvédelem menüpontban érhetők el: https://rubino.hu/adatvedelem
Budapest, 2025. október 21.

Adatvédelmi Tájékoztató

A szolgáltatás megfelelő működésének biztosítása érdekében sütiket (cookie) használunk. Mi és a partnereink opcionális sütiket is használhatunk más célokra, mint pl. analízisek és a hirdetések személyre szabása.

Az opcionális sütik (cookie-k) használatához a te hozzájárulásod szükséges, amelyet a „Mindet elfogad” gombra kattintva fejezhetsz ki. Ha nem értesz egyet, kattints az "Elutasít" gombra.

Ha szeretnéd kiválasztani, hogy milyen sütiket fogadsz el, kattints a „Beállítások” vagy a „Süti Tájékoztató” gombra. Hozzájárulásod bármikor visszavonhatod az oldal bal alsó sarkában található "Fogaskerék" ikonra kattintva.

Az adataid feldolgozásáról, beleértve a jogaidat is, további információkat az Adatkezelési Tájékoztatónkban találsz.